Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

NOVINKY

arr3Víte, že… typ a poměr přijímaných sacharidů rozhoduje?  Víte, že… typ a poměr přijímaných sacharidů rozhoduje? Kdo neví, ten... arr3Kde najedete náš prodejní stánek?Tragicky dlouhé tratě - Mistrovství ČR na dlouhé tratě 2018 so 22. 09. 2018 ... arr3INKOSPOR- DOPŘEJTE SI PROTEINY SUPER KVALITY ZA VÝPRODEJOVÉ CENY ;)arr3Jak sportovat lépe s Enervit R2 SportVíte, že... první vyhrání z kapsy vyhání? Toto známé rčení nám říká, že s vítězstvím přichází... arr3AKCE RETROMIKINY ČSSRCelorozepínací retromikina snoubící design s příchutí prvomájových průvodů a moderní funkční... arr3V PROGRESSU PADAJÍ CENY !Vážení zákazníci, od dnešního dne u nás rapidně padají ceny od značky PROGRESS, neváhejte a...

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 1 282 Kč
skladem
naše cena 1 350 Kč
skladem

KONTAKTY

KYLIE SPORT STUDIO - KYLIE WATER SPORT PRODUCTS
17. listopadu 216
530 02 PARDUBICE
tel: 466 530 085
fax: 466 530 085
napište nám
mobil: 602 212 756
IČ: 76200311

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 890 Kč
skladem
naše cena 359 Kč
skladem

Víte, že… typ a poměr přijímaných sacharidů rozhoduje?

 

Víte, že… typ a poměr přijímaných sacharidů rozhoduje?

Kdo neví, ten přichází o podstatnou část energie pro sportovní výkon.

Kdo ví, ten naopak může čerpat ze sportovní výživy mnohem víc.

Řeč je o znalosti fungování lidského těla a jeho schopnosti využít sacharidy přijímané během výkonu.

Když jde totiž o ty správné, a navíc ve vhodném poměru, můžete navýšit jejich využití až 1,7x.

A my víme, jak na to.   

Že vytrvalci potřebují pro svůj výkon sacharidy, je známá věc.

Kolik energie ze sacharidů ale během výkonu přijmout, aby byl efekt maximální?

Na začátku je třeba vyjít z faktu, že nejrychleji vstřebatelné jsou jednoduché sacharidy, tzv. monosacharidy.

Není třeba je štěpit, přecházejí velmi brzy do krve.

Naopak všechny složité sacharidy se v těle nejdříve rozloží na jednoduché sacharidy, z nichž dominují především glukóza a fruktóza.

 

Glukóza

V průběhu fyzické aktivity jsou sacharidy s vysokým glykemickým indexem první volbou doplňování energie.

Mohou to být buď samostatná glukóza, nebo její polymery (maltodextrin), z nichž během trávení vznikají molekuly glukózy.

Jeukendrup (2008) tvrdí, že během cvičení vede požití těchto sacharidů k jejich spalování (oxidaci) rychlostí až 1 gramu za minutu.

Tato úroveň nemůže být překročena, protože je to maximální množství glukózy, které může být za uvedený čas zpracováno a využito.

 

Fruktóza

Fruktóza na rozdíl od glukózy používá jiný nosič (Ferrari a Diamond, 1997), a to může být naší výhodou.

Když je nasycen nosič glukózy, nosič fruktózy je stále aktivní.

Konzumací fruktózy s glukózou tak dojde k navýšení využitelných zdrojů energie k výše uvedenému 1 gramu,

a to na maximální hodnotu 1,7 g za minutu (Jeukendrup, 2008).